Wiadomości z rynku

poniedziałek
30 grudnia 2024

Pościg byków za nowym Volvo FL

Marketing wirusowy sukcesem szwedzkiej marki
18.04.2014 00:00:00
W nowym filmie Volvo Trucks "The Chase" (Gonitwa) dystrybucyjny samochód ciężarowy Volvo FL zostaje poddany trudnemu testowi. Film przedstawia samochód ciężarowy ścigany przez byki podczas wyścigu w średniowiecznym hiszpańskim mieście Ciudad Rodrigo.
W serii spektakularnych testów prowadzonych przez Volvo Trucks przyszła kolej na dystrybucyjny samochód ciężarowy FL. Podczas prac nad nowym modelem najwyższym priorytetem było stworzenie pojazdu, którego prowadzenie jest tak wygodne, jak to tylko możliwe. Film "The Chase" ma na celu pokazanie łatwości manewrowania nowym 12-tonowym samochodem ciężarowym w wymagającym miejskim otoczeniu. W tym celu kierowca precyzyjny Rob Hunt otrzymał zadanie przejechania dwukilometrowej trasy ciasnymi ulicami Ciudad Rodrigo ze stadem goniących go byków za plecami.
Z bykami za plecami
- Miasto jest stare, uliczki wąskie, a nawierzchnia to śliska kostka brukowa. W dodatku te ścigające nas byki, to prawdziwe wyzwanie - powiedział Rob Hunt.
Podczas testu w Ciudad Rodrigo samochód ciężarowy musiał utrzymywać szybkość co najmniej 30 km/h choćby tylko po to, aby uciec z trasy byków. Niektóre uliczki były tak wąskie, że Rob musiał składać lusterka.
- Byki czasem były już blisko, ale ten samochód ciężarowy naprawdę dobrze radzi sobie na skrzyżowaniach, więc wszystko zależało od prowadzenia. Działo się dużo, ale samochód pomagał mi w trakcie całej drogi - dodał R. Hunt.
Podczas tego niesamowitego wydarzenia bezpieczeństwo ludzi i zwierząt stanowiło najwyższy priorytet.
- Największe ryzyko wiązało się z tym, że wszystko działo się w mieście. Funkcjonowało normalnie, a my musieliśmy mieć pewność, że ludzie i zwierzęta są bezpieczni. Dzięki dużym lusterkom wstecznym miałem dobry widok na byki i ścigających się z nimi ludzi za mną, więc mogłem zachować bezpieczną odległość. Automatyczna skrzynia biegów ułatwiała skoncentrowanie się na prowadzeniu - powiedział R. Hunt.
- Nowy model 12-tonowy jest mocnym konkurentem w segmencie samochodów ciężarowych o średniej ładowności. Pojazd na przykład jest wyposażony w mniejsze koła, dzięki czemu kabina znajduje się o pięć centymetrów niżej nad jezdnią. A to z kolei powoduje, że kierowca ma lepszą widoczność we wszystkich kierunkach i łatwiej jest mu wchodzić i wychodzić z kabiny - powiedział Tobias Bergman, menedżer ds. segmentu dystrybucyjnego i wywozu odpadów w Volvo Trucks.
Film można obejrzeć pod adresem: http://youtu.be/_BRoU1hw-CU, a wyścig z perspektywy Roba Hunta: http://www.youtube.com/watch?v=VksjoZKhv4g.
Nie wydatki, lecz pomysłowość
Film "The Chase" jest kolejnym z serii obrazów pokazujących niezwykłe testy Volvo Trucks. Od jesieni 2012 r. szwedzka firma opublikowała sześć filmów, które w spektakularny sposób przedstawiają innowacje wprowadzone w pięciu nowych modelach samochodów ciężarowych, wprowadzonych na rynek w tym samym okresie. Na przykład, "The Epic Split" podkreśla precyzję kierowania i stabilność, jakie zapewnia Aktywny Układ Kierowniczy Volvo. Jak dotychczas, obraz ten okazał się także największym sukcesem.
Volvo Trucks udowadnia, że niekonwencjonalne podejście do marketingu B2B sprawdza się. Film "The Epic Split" stał się znany na całym świecie i w ciągu zaledwie czterech tygodni od swojej premiery osiągnął status najczęściej oglądanej reklamy motoryzacyjnej w historii na portalu YouTube.
Od czasu premiery na YouTube, 14 listopada ubr. film został odtworzony już dziesiątki milionów razy. Rozprzestrzenia się poprzez media społecznościowe i informacyjne, jest przedmiotem tysięcy dyskusji w sieci i poza nią, a nawet zaczął funkcjonować jako samoistny fenomen, chętnie parodiowany przez innych, w tym także osoby znane.
"The Epic Split" stał się nie tylko najczęściej oglądaną reklamą motoryzacyjną w historii na portalu YouTube. Informacje o nim są przedmiotem wielu milionów odsłon na stronie Google.com, są szeroko komentowane w mediach na całym świecie i osiągnęły wartość reklamową na poziomie dziesiątek milionów euro.
- Jego zasięg jest głównie rezultatem zaangażowania opinii publicznej. Nie możemy przebić konkurencji wydatkami. Dlatego musimy wykazać się pomysłowością. Nasza strategia marketingowa jest jednym z elementów tego podejścia - wyjaśnił Per Nilsson, dyrektor ds. public relations marki Volvo Trucks.
Na tym nie koniec, szwedzki producent przygotowuje następne filmy.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.